Zakladalem ze z autem wszystko okej. Ale owszem sprawdz uplynnosc i ladowanie.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisTe akumulatory EFB do Start/Stopu wartę są zakupu do auta bez S/S które porusza się po mieście?
Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Sa wzmocnione. Jeśli nie za drogie to warto. Jak znam życie cena jest zbliżona do AGM którego tez warto rozważyć.
Komentarz
-
-
U mnie po 9 latach wymieniłem akumulator. Co prawda nie padł ale już niezbyt chętnie kręcił rozrusznikiem przy temperaturach w okolicy zera.
Wybór padł na polską firmę - Autopart. W cenie 310zł otrzymałem aku z pojemnością 82Ah i rozruchem 850A - w wymiarach takich, że wchodzi spokojnie w plastikową obudowę.
Zobaczymy czy to dobry zakup. Mój stary aku poszedł do benzyniaka - tam bez problemu zasila auto i mocy na rozruch, póki co, mu nie braknie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpisWybór padł na polską firmę - Autopart.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
No tanie nie są, a co sądzisz o tanim AGM Zap? Można go kupić już za ok 350zł to tyle co zwykły aku prawie
ja polecam. z resztą są ludzie co mają taki i zadowoleni są z wyboru.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
Czy z tej firmy są aku Tuborg? Jak tak to który masz Black,Silver,Gold?
Ja wziąłem aku z linii Gold.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpisA czy AGM ma jakieś minusy czy same plusy?
idealne nap 14.55 14.60v
stąd prostownik z procesorem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez demmsi Zobacz wpis
Jak się gdzieś doczytywałem to Tuborg też jest produkowany przez mielecką fabrykę Autopart. Ogólnie różni się tym, że ma 3 lata gwarancji, ale i cena jest proporcjonalnie wyższa.
Ja wziąłem aku z linii Gold.
Komentarz
-
-
kalel,
jak masz wątpliwości co do pojemności/ prądu rozruchowego i nie wiesz jak to było w oryginalnej wersji u Ciebie, to najlepiej zadzwoń do ASO - podadzą Ci te parametry na podstawie nr VIN auta (poważnie). Możesz brać aku o podobnych parametrach jak ori, chyba że dokładałeś jakieś odbiorniki (wtedy odpowiednio większy). Nawet w tym samym modelu auta dawali różne aku, o różnych parametrach.
Ja właśnie kupiłem Vartę, bo Vartę miałem ori i dobrze służyła .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisPanowie, co sądzicie o takim wyniku testu mojego akumulatora (wiem, że z napięciem 11,85V to powinien być złom, ale kręci rozrusznikiem jak dziki)?
Jutro postaram się sprawdzić go jeszcze swoim miernikiem.
Jałowe napiecie akumulatora ma się nijak do jego kondycji. Prawda o akumulatorze wychodzi podczas mocnego obciążenia jak odpalenie albo analogowy miernik
ja np w swoim AGM mam często 12.2 v ale kręci jak szatan a odpalenie zrzuca napięcie do 10,8V czyli jakieś tam pokłady prądu są ... i o to chodzi.
sytuacja odwrotna 12,8 V w spoczynku podczas próby odpalenia ledwo ponad 8V.. aku do poważnej regeneracji albo na złom.
Komentarz
-
-
Akumulator jest znacznie rozładowany, wymaga doładowania, najlepiej z zewnętrznego źródła. Utrzymywanie go bez doładowania spowoduje stopniowe zasiarczanie płyt i spadek pojemności użytecznej. Spadek napięcia przy rozruchu "tylko" do 9,64V przy napięciu 11,85V świadczy o zachowanej pojemności użytecznej, może bliskiej znamionowej. Dlatego to co na wstępie-doładuj goAntyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Wczoraj zmierzyłem go miernikiem i po nocy przed odpaleniem miał 11,8-11,9V. Po przejechaniu w 4,5h około 140km i około 6-7 odpaleniach w tym czasie miał 12,2V 10 minut od wyłączenia silnika. Odpiąłbym go i doładował, ale nie jestem pewien czy mam prawidłowy kod PIN do radia.
Muszę jeszcze sprawdzić czy akumulator nie jest objęty gwarancją (kupiony w ASO - kod: JZW 915 105 A), bo jego data produkcji to czerwiec 2014r - tyle tylko, że nie mam na niego żadnych kwitów...
Co do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisCo do niedoładowania: ja tym autem ostatnio jeżdżę mało, bo tylko w weekendy, ale przejeżdżam nim wtedy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów na raz. W tym tygodniu również moje jazdy to jednorazowo po 30-35km. Gdyby bateria była 100% sprawna, to chyba dałaby radę doładować się do tych 12,6V...?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisDoładujesz dobrym prostownikiem (parametry elektryczne) w ciepłym pomieszczeniu. Jest zima, itd.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisJak zdobyć (potwierdzić, że jest prawidłowy) kod PIN do radia RNS 510?O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisASO nie "puści farby" po nr vin?
Niby mam PIN z numerem seryjnym zapisany w Książce Serwisowej, ale czy to od mojego radia? A numer seryjny można podobno sprawdzić VCDS-em, którego nie mam...
Komentarz
-
Komentarz